6 Nisan 2016 Çarşamba

Süksesyon

 H = Ben
K=Karşıdaki

H: Merhaba
K:Merhaba! buyrun
H: Size birşey soracaktım.Bu bina ile ilgili duydum ki: bu girişteki revağın olduğu yerde darağacı kuruluyormuş ve idam yapılıyormuş? Doğru mu?
K: Evet eskiden şu bulunduğumuz zemin kat varya işte buralar memur odalarıydı 1. kat mahkeme salonuymuş aşagıda bir de nezarethane varmış yan taraftaki odaların birinde. Suçlular önce buraya getiriliyor nezarethaneye sonra da üst katta mahkeme de yargılanıyor suçluysa aşağıya hapishaneye göderiliyordu. İşte idam kararı çıkanlar için de revağın altında herkese ibret olsun diye idam ediliyordu.
 H: Ay çok kötü peki nasıl yapıyolardı ipi tavana mı asıyorlardı?
 K: yok hayır depoda duruyordu darağacı parçaları üçgen birşeydi. Zamanı gelince halka duyuruyorlardı, Sonra da kurup idam ediyorlardı. Zaten ya burada ya da Cumhuriyet meydanında hallediyorlardı. Herkes görsün diye! Eskiden Hükümet konağı olduğu için zaten meydan gibi işliyordu burası tüm her şey buradaydı.Valilik emniyet her şey 1. kattaki köprüde duruyodu, sonradan yıktılar neden yıktılar anlamadım ama.
H: Ben de anlamadım vallahi.Cidden kötü birşey ama şimdi okul olmuş ne kadar garip yahu.
K: Bundan dört yıl öncesine kadar avlulu bilgisayar odası da sağlık ocağıdı zaten.
H: Aaa cidden mi?
K: Evet.
H: Hapishanedekileri mi tedavi ediyorlardı?
K: Yok halka açıktı.
H: Hııı anladım burası tam merkezdi yani.
K:Aynen .
H: Ne kadar garip her dönemde yukarı Mardin'in merkezi burası ama farklı işlerle merkez oluyor.
K: Zaman 
H: Aynen zaman! Çok çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz.

Hülya OLĞAÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder