27 Nisan 2016 Çarşamba

Necip Fazıl der ki: "Şu iki şeyi çok merak ediyorum... BİR: Nasıl oluyor da uyurken canım sigara istemiyor. İKİ: Öldüğümde sigarasız ne yapacağım?"

BİR YEMEK SONRASI…
F:Amca tütünlerin nerede?
A:İşte tütün ordadır içinde kağıt var yapabilirsen al yap
F: Amca ne zamandır tütün işi yapıyorsun?
A:1954’den beri
F:1954?
A: Evet askere gitmeden önce 1954 de asker oldum 1956 da terhis oldum o zamanlar kaçaktı tütün
F:Eee nasıl alıyordunuz?
A: O ara tahkim memurları vardı birinin elinde sigara görünce onu alıyorlardı. Hem de bir tahkim memuru benim akrabamdı. Ondan sonra Özal geldi tütünü serbest etti.
F: Tütünü Özal serbest etti yani
A: Evet şimdi Ankara, İstanbul, Adana taa Almanya’ya kadar gönderiyorum.
F: Amca sen kendin mi topluyorsun yerleriniz nerede?
A: Bizim on iki köyümüz vardı şu ziraat okulu vardı yaa ordaydı. Şimdi Diyarbakır dan Adana’ dan getiriyorlar hep ıskarta ben özel getiriyorum. Aha içiyorsun nasıl tütün?
F: İçimi çok güzel gerçekten
F: Bu yasak olduğu dönemler ile ilgili hiç ilginç bir anın var  mı Amca?
A: Eskiden Suriye ye kaçak götürüyorduk geceleri At ile götürüyorduk yeminin içine saklıyorduk çok yakın arkadaşlarım mayından öldü. Askerler önümüzü kesiyordu para veriyorduk geçiyorduk.
F: Amca fiyatları nasıldır peki?
A: O senin içtiğin birinci kalitedir kilosu  100 liradır. Bu iş bizim atalarımızdan 100 sene önce 200 sene önce de vardı biz yetişmedik.
A: Sağa sola satmak yasaktı El aziz de tütün fabrikası vardı Tahkim memurları yakalayınca oraya alıp götürüyorlardı ürünlerimizi. O fabrika az para veriyor diye hep gizliden eşeklerin atların saman kısımlarına saklayıp satıyorduk
F: Peki amca sen kaç senedir içiyorsun?
A: 10 yaşından beri 65 sene oldu. Şimdi siz bu içtiğinizi ne kadara alıyorsunuz ?
F: 11 lira amca
A: Kilosu 700-800 e geliyor benim ki mal gibi 100 liraya satıyorum.
F: Amca hiç bırakmayı düşünmedin mi peki

A: Üstadın dediği gibi benim için bir tek yanan o var nasıl bırakayım 65 senelik arkadaşı …. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder