16 Mart 2016 Çarşamba

ŞEHİDİYE CAMİİ


BEN:Amca eskiden turistler çok gelir miydi buralara?
AMCA:…
BEN:Turistler,eskiden buralara çok gelir miydi?
AMCA:Eskiden gavur vardı burda. Hepsi Hristiyan…
BEN:Evet?
AMCA:Hristiyan gitti,hepsi gitti,kalmadı.
BEN:Kovuldular mı?
AMCA:15 dükkan altıncı var hepsi gitti burdaki.
BEN:Niye gittiler amca onlar?
AMCA:…
BEN:Niye gittiler?(Kürtçe mi söylesek?)
AMCA: E daha iyidir.Bu kilisedir(Şehidiye Camii) şimdi oldu cami.
BEN:Burası da mı kiliseydi?
AMCA:Cami oldu.He he kilisedir.Eskidir ama.
BEN:Onlar da kalsaydı burda,herkes kendi inancını yaşasaydı.
AMCA: Elhamdulillah.Git  içeri bak.Ne kadar güzeldir.İki kapıdır burası.Bu minarede iki merdiven var.Kim bir tane çıkıyor bir tane de iniyor aşağı.Kimse kimseyi görmüyor.
BEN:Ne güzel yapmışlar.
AMCA: Şehidiye Camisi.40 tane şehidi var diyorlar.
BEN:Şu kapılarda mı?

AMCA:He he.Şeyhtir ama savaş yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder