15 Mart 2016 Salı

Amca  ( 2 )
( 2 ): eskiden bu çarşıdan içinden geçemezdiniz kalabalıktan
Ben: kalabalık mıydı?
( 2 ): çok kalabalıktı tıklım tıklım, burası ticari merkeziydi sebze meyvenin ticari merkeziydi, köyden gelen bütün sebze meyveler burada satılıyordu.
Ben: sebze meyveler tek yoksa başka şeyler de mi satılıyordu?
( 2 ): yukarı taraftan şuraya kadar sebze meyveydi, şu taraftan şu tarafa kadar kuru bakliyattı nohut, fasulye vs, orda kapalı çarşı dediğimiz tarlalar çarşı var orda da genellikle bütün tüccarlar geliyordu oraya, anlattığım daha babamın doğumadan önceki hali tarlar çarşısı.      
Ben: amca dediğiniz önceden çok kalabalıktı ne zaman bu kalabalığı azalmaya başladı?
( 2 ): 2000’den sonra millet yeni şehire  kaymaya başladıktan sonra burdaki nüfusu azalmaya başladı.
Ben: siz hala burda mı yaşıyorsunuz?
( 2 ): evim eski Mardin’de, ben oturduğum binada yeni binadır ama yeni bina dediğiniz zaman kırk yılık binadır, babam gelin iki tane evi var üsteki yeni değil de dediğim gibi kırk yılık aşağıdaki eski üst üste evler
Ben: taş evi mi?
(2): taş evi
- ben yedi yaşından beri bu çarşın içindeyim, yaklaşık otuz dokuz yıldır bu çarşın içindeyim
Ben: maşallah
( 2 ): babam elimden tutuyordu getiriyordu beni.
Ben: dükkana mı?
( 2 ): evet tek başımıza o zaman çıkamıyorduk biz eski zamanlar
Ben: çıkamıyor muydunuz ?
( 2 ): yok
Ben: niye?
( 2 ): çok sıkı bazı şeyler Mardin’de, kabul etmiyorlardı tek başına bir oğlan ya da kız çocuğu yoktur
Ben: kızları anlıyorum erkekler niye?
( 2 ): erkekler de başka bir durum olduğu için Mardin’de, hırsızlık, çalınma
Ben: çocukları mı çalıyorlar?
( 2 ): evet çalınıyorlardı
Ben: oyun oynamıyor muydunuz?
( 2 ): oynuyorduk ama evin önünde ve gözetim altında, mahallenin bütün çocukları topluyorduk, gülle oynuyorduk şimdi mesket dedikleri, mesketi biliyor musun?
Ben: hayır?
( 2 ): sen nerelisin?
Ben: Yemenliyim
( 2 ): Yemen, Ooo Yemenli tüccarlar geliyordu buraya
Ben: geliyor muydular ?
( 2 ): eski ama Yemen’den gelen eşyalar satıyordu Yemen kahvesi, Arapça biliyor musun?
Ben: evet amca
( 2 ): ben üç dil biliyorum bide Suriye Arapçası da öğrendim
Ben: kemal amcayı tanıyor musunuz?
( 2 ): evet tanıyorum, o da çarşın eskilerindendir, Kemal Erdoğlu Arapça ismi Kemal Anfis herkesin Arapça soyadı ayrıdır, benim de ayrıdır
Ben: niye?
( 2 ): öyle
Ben: ilginç !
( 2 ): soyadıları bile değişiktir
Ben: sizin Arapça soyadınız nedir?
( 2 ): Ağanınoğlu İbn Alağa, eskiden Mekke’den Midyet’e geldik.
-Mardin’de aşiretler çok önemli
Ben: eskiden yoksa şimdi?
( 2 ): şimdiden,eskiden yoktur ağalık vardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder