15 Mart 2016 Salı

GELMEYEN ÖLÜM(KASIR)
A:Babaannem ağa kızıydı.Dedem ise Batman'dan göç etmiş ağaydı.Babaannemin babası dedeme kızını vermeyi teklif ediyor.Babaannemi dedeme veriyorlar.Dedem kısa boylu,sarışın yani çok çirkin değil, çok yakışıklıda değil, orta halli biri.Babaannem onu beğenmiyor.Babaannemin 7 erkek 2 kız kardeşi var.İşte reddedince evliliği babaannem erkek kardeşleri ,kasır ağaların bulunduğu ortam, oda işte misafirlerin ağırlandığı yer, işte kasır 2-3 katlıydı.Babaannemi oraya çıkarıyorlar ve oradan aşağıya atıyorlar ve babaannemin kolu kırılıyor.O kırık kolla onu gelin ediyorlar dedeme veriyorlar.
D:Bir dakika neden onu atıyorlardı.
A:Kabul etmedi diye.
D:Alla allah
A:Evet.Ve babaannemin ilk torunu olduğumdan özgeçmişini bana anlatırdı.Bazen şaka ile karışık demek ki sen beni sevmiyorsun babaanne bak isyan ediyorsun.Yok diyodu sen hariç.Demek ki insan gönülsüz bir şekilde evlendiğinde hayatı boyunca unutamıyor.Babaannem 104 yaşında 3 ay önce öldü.Bir de kızıltepenin ,halk arasında kocakarı ilaçları dedikleri kırık ,çıkık,boğaz,enfeksiyon bunlarla ilgilenirdi.Ve onun öbür kızkardeşini de amcasının oğluna verdiler.Oda istemedi.Onu da aynı şekil aşağıya attılar
D:Yani öldürmek için aşağıya atıyorlar dimi?
A: Öldürmek için ,yok etmek için ama ölmüyorlar.O şekilde onları gelin ediyorlar.
D:O köyde geçen bir şey mi bu?
A: Hayır onlar ağa oldukları için bizim sözümüzden nasıl karşı çıkarsın deyip atıyorlar.
D:Kısırdı dimi?
A:Türkçede kasır apartman.Kürtçede kısra mala axe(Ağanın kasrı)
D:Kaç katlıydı?
A:3 katlı.Ben yaz tatilinde sık sık gidiyordum.
D:Kızlar ölmeyi nasıl göze alabiliyorlar.
A:Kızlar ölmeyi göze alıyorlardı.Ferhat teyzemin şimdi 4 oğlu ve 2 kızı var.Üçüncü kız kardeş Eyşane ise, onu da istemedikleri birine veriyorlar.Eyşane direniyor diyor ki bak göreceksiniz ben en sonunda sevdiğime kavuşucam diyor.Evleniyor.Evlendiriyorlar onu istemediği kişiyle.Onun sevdiğide  askere gidiyor.Askerden döndükten sonra sevdiğide istemediği biriyle evleniyor ve karısı ölüyor.Karısı ölünce Adana'ya taşınıyor.Benim söylediğim olay 1956 yılında gerçekleşiyor.Ben doğmadan önce 1961 doğumluyum.Babaannemi 1937 de damdan aşağı atmışlar.
D:eee oo eyşo muydu neydi?
A:Eyşo.İşte Şexmus Adana da evleniyor karısı da orda ölüyor.Ondan sonra Eyşaneyle haberleşiyorlar bir şekilde.
D:Ama Eyşan da evli.
A:Evli.X köyünde ağaların kaldığı köyde.Adam Adana'dan araba kiralıyor.O zamanlar kimsenin arabası pek yok.Eyşane evli olmasına rağmen Eyşaneyi gece yarısı kaçırıp gidiyor.Ve Eyşane diyor ki "Siz beni damdan atmadınız ama ben hepinizi damdan attım ,hadi gelin beni yakalayın bakayım" diyor.Allah Eyşane'ye  7 erkek evlat verdi.3 kız verdi.Oda 8-9 yıl önce öldü.Çocukları birer şeytan öyle başarılı çocuklar.Şimdi 2-3 tanesi Kızıltepe de mütahitlik yapıyor.
D:Hani Eyşan evliydi ya eşi bir şey yapmadı mı?

A:Öldürmek için gittiler,bulamadılar.Bulamadılar diye biraz eskidi.Ondan sonra Şexmus'un familyasından bir tane kız aldılar.Biraz da para verdiler ve öylece olay kapandı.Ondan sonra herkes rahat bir şekilde birbirlerine gitmeye başladı.Öyle bir evlilik hikayeleri vardı babaannemin ve kız kardeşlerinin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder