15 Mart 2016 Salı

DUYARSIZLAŞTIK MI?
A:Ben hayvanlarla çok ilgilendiğim için onları yavrularının nasıl dünyaya geldiğini sorardım.Eğer dayanabilirsem onların doğumuna götürebileceklerini söylüyorlardı.İşte yavrular doğar doğmaz gidip kucağıma alıyordum,özellikle keçi yavrusu, kuzular çok hareketliydi.Tavukları beslerdim.Civcivlerin yumurtadan çıkmasını beklerdim.
D:Siz müstakil bir evde yaşamalıydınız bence.
A:Yaw işte olmadı.Dönem değişmiş yani herkes apartmanda kaldığı için.Kentsel dönüşüm dedikleri bir hikaye var.İnsanları öz benliklerinden uzaklaştırıp şehir yaşamına ve komşuluk ilişkilerinin sıfır olduğu bir yaşam tarzına götürüyorlar.Halbuki müstakil evlerde bütün mahalle birbirlerini tanır.Üç ev ötedeki komşu bile akşam pişirmiş olduğu yemeği  öbür komşusuyla paylaşır.Ama şimdi dikkat ediyorsanız aynı apartmanda yaşayan insanlar birbirlerini tanımıyorlar.Ve hatta büyük şehirlerde apartmanda ölen insanlardan kimsenin haberi olmuyor.Koku çıktıktan sonra fark ediyorlar.Yani düşünebiliyor musun milyonlarca insanın arasında yalnızlığı yaşamak.Budur işte duyarsızlaşma insanları duyarsızlaştırıyorlar.Bir gün ben işe giderken işte yine insanların duyarsızlaştığını düşünüyodum.neden insanlar duyarsızlaşıyor,neden birbirlerini tanımamazlıktan geliyor.Çocuklar aç okula gitmesin diye iştahım olmamasına rağmen kalkıp onlarla kahvaltı ederdim.Ocağa çay koyar biraz zeytin biraz peynir koyardım masaya aç gitmesinler diye onlarla kahvaltı yapardım.İşte evden çıktım.Yolda sokak köpeklerinin çöpleri karıştırdıklarını hani ezelden beri köpekler ve kediler birbirlerine düşmandır diyorlar ya .Halbuki hiç te öyle bir manzara yoktu.Köpekler kedilerle birlikte karıştırıyorlardı çöpleri.Hiç te birbirlerine karışmıyorlardı.Onların tepelerinde de kuşlar uçuşurlardı  insanlara nispet edercesine .baksana şu ortama ya, her tarafta savaş .Kafalar  kesiliyor anlamsız bir şekilde ölen de "Allahu ekber "diyor, öldüren de.Bunun İslamiyetle , özgürlükle hiçbir alakası olmayan bir şey.Yine böyle bir günde dormüş durağına gittim.Minübüse bindim bir durak ötede iki kişi bindi.Sonraki durakta bir kadın ,hasta oğlu ve muhtemelen lise öğrencisi bir kızı bindi.Araba hareket halindeyken herkes sabahın o mağrurluğuyla yeni kalkmış yorgunlukla sessiz sedasız dormüşün içinde oturmuş.Şoförün kulağı rahatsız edici sesiyle irkildim."yok mu başka paran be kadın "deyiverdi.Kadın paranın tedavülden kalktığı zamana dek geliyordu bu anlatacağım şey.2011 yılında bu olay gerçekleşti.Şoför yok mu diyor başka para.Kadın yok diyor siz bankada değiştirebilirsiniz.Şoför diyor ki senin paranın peşinden koşmak zorunda değilim.Paran yoksa binmeyeceksin arabaya".O anda ben sinirleniyorum  neden biliyor musun? İnsanların duyarsızlığına sinirleniyorum.Bak yanında liseye giden kızı var, hasta oğlu var.Kadın renkten renge giriyor.Şoför aşağılayıcı bir şekilde konuşuyor.Benim yanımda oturan öğrencilerin duyarsızlığıda beni rahatsız etti.Ben önümde oturan iki kadına parayı uzatıyorum .O zaman 3  kişi 7,5 liraydı.Bir ara Kızıltepe Mardin arası 4,5 lira olmuştu.Şimdi tekrar indi 3 liraya .Mardin Kızıltepe arasında Belediye otobüsünü çalıştırmalarıda iyi oldu.Resmen mafyalaşmışlardı minübüs şoförleri.Neyse orayı da geçelim.Ondan sonra kadına verdiğim 7,5 lirayı hasta oğlanın annesine uzattı.Hasta oğlanın annesi zannediyor ki kendileri için para veriyorlar."siz nereye gidiceksiniz " diyor.Bayan "O para bizim değil sizindir" diyor.Söyle şoföre de sesini kessin diyorlar. Hasta oğlanın annesi neden diyor.Arkada ki beyefendi  parayı verdi size.Yani beni gösteriyor.Halbuki ben beni göstermeyin demiştim, çünkü utanacaktı kadın.Kadın gerçekten de utandı .Aldı 7,5 lirayı verdi.Yanımdaki öğrencilere döndüm  çocuklar neden hiç tepki vermediniz dedim.Yani illa birinin sizi dürtmesi mi gerekiyor.Öğrenciler"Abi çok haklısın uykuluyduk " dediler. Ve arabadaki 14-15 yolcu birden tepki gösterdi ama öyle olması gerekiyordu.Ondan sonra iş yerime yakın bir yerde indim .Kadın "Teşekkür ederim abi" dedi.İş yerime varınca bunu öyküleştirip yazdım.
D:Hikayeleri içinizin dolduğu zamanlar mı yazıyorsunuz?
A:Yani genellikle ben nasıl biliyor musun ? Doğa sevgisi,canlı sevgisi diyebiliriz buna ha bir şeyimi daha anlatayım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder